Aké boli osudy mužov prelomových nápadov?

Moderná doba, ktorú teraz prežívame, sa vyznačuje hlavne používaním množstva technických vymožeností, bez ktorých si bežný život ani nevieme predstaviť alebo len s veľkými ťažkosťami. Každodenné činnosti, či už je to vysávanie, varenie, pranie alebo rôzne záľuby, pri žiadnej z nich sa nezaobídeme bez pomocníkov v podobe varičov, práčky, vysávača alebo náradia pre domácich majstrov. A to sme sa dotkli len tej časti, ktorú máme denne po ruke.

vánoce
 
A žili šťastne…
Nápady a vynálezy prežili od svojho vzniku desiatky rokov, ale životné príbehy mužov, ktorí ich majú na svedomí, pozná asi len málokto z nás. Mnoho z nich prežívali život doslova ako z filmu, ale nie vždy so šťastným koncom, žiť rozprávkový život, tak takú vymoženosť mali len niekoľkí. Osud jedného vynálezcu si teraz v krátkosti priblížime.
 
Cenovky aj vianočná výzdoba
Američan Frank Woolworth bol študent obchodnej školy a mal za sebou práve dva semestre, keď sa zamestnal v obchode na pozícii predavača. Mladík bol introvert, komunikácia so zákazníkmi preňho bola veľmi stresujúca, a preto skúšal prísť na spôsob, ako ju obmedziť na minimum. Zodpovednosť za obchod počas jedného celého dňa a obsluhovanie zákazníkov ho stálo veľa stresu, a tak sa rozhodol, že každý tovar označí kartičkou s cenou, čo bolo na tú dobu veľmi nezvyčajné. Zákazníci však tiež boli v prevažnej miere hanbliví, a tak v dni, keď bol Woolworth v obchode sám, sa predalo šesťkrát viac tovaru ako inokedy. A to všetko vďaka jeho nápadu s cenovkami. Nápad očaril aj majiteľa obchodu a cenovky sa stali súčasťou predaja. Onedlho na to si svoj vlastný obchod otvoril aj Woolworth, mal fantastický úspech a predaju sa darilo. V tom čase však prišiel s ďalším nápadom, a to ozdobiť predajňu vianočnými dekoráciami. Jeho filozofiou bolo nalákať zákazníkov prostredníctvom sviatočnej nálady na kupovanie a míňanie peňazí vo väčšej miere. Zapáčilo sa to aj ostatným obchodníkom a  vianočná výzdoba sa objavovala v stále väčšom počte obchodov.

trh
 
Vlastný mrakodrap
Z Woolwortha sa v priebehu desaťročí stal veľmi bohatý človek a dokonca si trúfol aj na stavbu najvyššieho mrakodrapu v tom čase, ktorý mal 55 poschodí. Stál v New Yorku a dostal názov The Woolworth Building. Autor tohto nápadu s cenovkami sa dožil 66-tich rokov, keď v roku 1919 na následky problémov so žlčníkom napokon zomrel.

Aké boli osudy mužov prelomových nápadov?
5 (100%)1